Faceți căutări pe acest blog

Reteta cu mei si mazare boabe

O mancare extrem de satioasa, delicioasa si care totusi nu ingreuneaza digestia este o mancare cu mei. Se face foarte repede iti ia maxim 20 de minute prepararea si e deja gata. Ideala pentru masa de pranz sau cina sau se poate duce la pachet in cutie la servici.



Ingrediente necesare:
- 250 grame mei
- 1 cutie mazare verde in conserva
- 1 morcov
- 1 ardei kapia rosu
- 5 catei de usturoi
- condimente: tarhon uscat, leustean uscat, boia de ardei iute/dulce la alegere
- 1 lingura pasta de tomate
- 1 lingurita otet
- 2 linguri ulei de floarea soarelui

Cum se gateste meiul? Simplu. Intr-o oala se pun 3 cani de apa la fiert. Cand apa clocoteste se adauga un pic de sare si bobitele de mei. Se amesteca din cand in cand.
Totul trebuie sa fiabra in jur de 15 minute cu aproximatie. Boabele de mei isi maresc volumul de 3 ori, deci veti obtine o cantitate mare de mancare.
Separat intr-o tigaie se pune uleiul la incins. Morcovul se curata si se taie rondele foarte subtiri. Ardeiul kapia se taie fasii, iar usturoiul bucatele mici.

 Cand uleiul sfaraie se pune morcovul la calit. Peste 3 minute se adauga langa morcov, ardeiul si usturoiul si se lasa totul la calit 10 minute. Se adauga apoi mazarea din conserva si se mai fierbe 3 minute.

Cand meiul a fiert (la consistenta seamana putin cu orezul) se toarna toata compozitia intr-un bol mare. Se acopera cu un capac si se mai lasa sa absoarba bine apa. Peste mei se toarna mancarea de mazare si se amesteca bine cu o lingura de lemn. Se stropeste cu 1 lingura de otet si se condimenteaza cu leustean, tarhon si boia de ardei.

Se serveste imediat ce s-a racit putin. E foarte gustoasa, se poate manca si rece insa calda e mai delicioasa.
Meiul nu contine gluten, e un aliment foarte sanatos si bun pentru organism.


Pofta buna! Daca a incercat deja cineva reteta sa ne lasati un mesaj.

Niciun comentariu:

Cele mai citite retete

Cauta pe blog